ΖΩΗ ΣΑΟΥΛΗ - ΑΙΜΑΤΟΛΟΓΟΣ, ΕΙΔΙΚΟΣ ΙΑΤΡΟΣ
     
   

Το Ιατρείο μου

Κλείστε Ραντεβού

Ελπίζω ότι θα απολαύσετε την περιήγηση σας στην ιστοσελίδα και ότι θα βρείτε πολλές χρήσιμες πληροφορίες. Δίνω μεγάλη προσοχή στην ποιότητα των υπηρεσιών μου.

Μπορείτε να βρείτε αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες μου online ή να επικοινωνήσετε μαζί μου για βοήθεια.

Είμαι στη διάθεσή σας και βραδυνές ώρες - Σάββατο μόνο με ραντεβού.

ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΚΑΙ ΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ

ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΚΑΙ ΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ H ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ

ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΚΑΙ ΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ

 

Αποτελούν τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης Β12 και φυλλικού οξέος αιτία εκτός της αναιμίας και υπογονιμότητας; δυσχέρειας επίτευξης εγκυμοσύνης; καθημερινές ερωτήσεις μια και στους καιρούς μας είναι έντονο το φαινόμενο της ανησυχίας των νεαρών, ιδίως, Κυριών με φαινόμενα υπογονιμότητας;, καθυστέρησης στην επίτευξη εγκυμοσύνης και σύνδεσης αυτών με τον σύγχρονο τρόπο ζωής τόσο  σε σχέση με το άγχος όσο και με την διατροφή και την λήψη βιταμινών. Όλοι μας θεωρούμε την απόκτηση ενός παιδιού πολύ σημαντική υπόθεση και για αυτό καλούμαστε να προστατεύσουμε, να ενισχύσουμε, να διατηρήσουμε, αλλά και να διασφαλίσουμε τη γονιμότητά μας, -είτε είμαστε άνδρες είτε γυναίκες-. 

Σύμφωνα λοιπόν με πολλές έρευνες η σωστή και ισορροπημένη σε βιταμίνες , μέταλα και ιχνοστοιχεία διατροφή μπορεί να βοηθήσει ιδιαίτερα, αλλά όχι να αποτελέσει ή να προκαλέσει την αιτία.

 Μελέτες αναφέρουν πως γυναίκες που ακολουθούν την μεσογειακή διατροφή έχουν 30% περισσότερες πιθανότητες εγκυμοσύνης. Η ύπαρξη παχυσαρκίας επηρέζει αρνητικά τον μηχανισμό της γονιμότητας τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες. Τα οιστρογόνα, οι ορμόνες που σχετίζονται με την καλή λειτουργία του αναπαραγωγικού συστήματος, μεταβολίζονται στο λίπος. Έτσι, το ιδανικό είναι οι γυναίκες να μην είναι ούτε πολύ αδύνατες, έχοντας έτσι ελάχιστο λίπος, χαμηλά οιστρογόνα και κακή γονιμότητα, αλλά ούτε και υπέρβαρες, έχοντας έτσι πολλά οιστρογόνα μεν, αλλά και πολλά ανδρογόνα. Μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Σέφιλντ με έρευνα που διήρκησε  3 μήνες σε δείγμα 40 παχύσαρκων γυναικών που δεν παρήγαγαν ωάρια, οι παχύσαρκες γυναίκες που χάσανε  έστω και λίγο βάρος, αύξησαν τη ροή του αίματος προς τη μήτρα σε ποσοστό 19% (η βελτίωση του κυκλοφορικού λειτούργησε σαν διακόπτης που αποκαθιστά τον κύκλο γονιμότητας) και μειώσαν τα επίπεδα της τεστοστερόνης-ανδρογόνωνστον οργανισμό τους. Επιπλέον, σε παλαιότερη έρευνα είχε διαπιστωθεί ότι ακόμα και μικρή απώλεια βάρους συνδέεται με την αύξηση κατά 30-40% της πιθανότητας να αποκατασταθεί η γονιμότητα στις γυναίκες.

Eπίσης ότι τόσο η παχυσαρκία όσο και ο διαβήτης, επιδρούν αρνητικά στη γονιμότητα, αφού, οι παχύσαρκοι άνδρες έχουν 60% περισσότερες πιθανότητες να φέρουν χαμηλότερης ποιότητας σπέρμα και 40% μεγαλύτερο κίνδυνο το σπέρμα αυτό να εμφανίσει γενετικές ανωμαλίες. 

 Ιδιαίτερη σημασία και αναφορά θα γίνει στην βιταμίνη  Β12, και βιτ. Β6, στο φυλλικό οξύ, στον ψευδάργυρο,στο  σελήνιο, αλλά και στα Ω6 λιπαρά οξέα, την βιταμίνη C, την βιταμίνη D3, αλλά και την βιταμίνη Ε.

Η βιταμίνη Β6 που βοηθά το σώμα στη δόμηση ιστών και στο μεταβολισμό των πρωτεϊνών, βρίσκεται σε

Ψάρι, πουλερικά, άπαχα κρέατα, μπανάνες, δαμάσκηνα, ξηρά φασόλια, προϊόντα ολικής άλεσης, αβοκάντο.

Το φυλικό οξύ βρίσκεται στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, εντόσθια, μπιζέλια, φασόλια και φακές και βοηθά στην ανάπτυξη του γενετικού υλικού αλλά και συμμετέχει στην παραγωγή των ερυθρών αιμοσφαιρίων.

Η βιταμίνη Β12 βρίσκεται σε κρέατα, θαλασσινά και προϊόντα γάλακτος με κυρότερες λειτουργίες να βοηθά στην ανάπτυξη των κυττάρων, τη λειτουργία του νευρικού συστήματος και το μεταβολισμό των πρωτεϊνών και του λίπους.

Η βιταμίνη C βρίσκεται στα εσπεριδοειδή, μούρα και λαχανικά – αλλά και στις πατάτες και τις πιπεριές και είναι σημαντική για τη δομή των οστών, των χόνδρων, των μυών και των αιμοφόρων αγγείων. Βοηθά επίσης στη διατήρηση των τριχοειδών αγγείων και των ούλων και την απορρόφηση του σιδήρου.

Η βιταμίνη D βρίσκεται στο Ηλιακό φως, στα ψάρια, στην εμπλουτισμένη μαργαρίνη και σταγαλακτοκομικά προϊόντα, με κυριότερες λειτουργίες να βοηθά στη διαμόρφωση των οστών και των δοντιών· αλλά και να βοηθά στη διατήρηση της λειτουργίας της καρδιάς και του νευρικού συστήματος.

Η βιταμίνη Ε βρίσκεται σε εμπλουτισμένα και πολύσπορα δημητριακά· στους ξηρούς καρπούς ·  σε σπόρους σιταριού, σε φυτικά έλαια,  και σταπράσινα φυλλώδη λαχανικά. Προστατεύει τα αιματικά κύτταρα, τους σωματικούς ιστούς και τα απαραίτητα λιπαρά οξέα από τη βλαβερή καταστροφή τους στο σώμα.

Ο ψευδάργυρος απαντάται στα οστρακοειδή και σε πολύ μικρότερο βαθμό στις ζωικες πρωτεΐνες, στα φασόλια, στα καρύδια, στα δημητριακά ολικής αλέσεως, στον πασατέμπο και στους ηλιόσπορους. Η όραση, η γεύση, η όσφρηση και η μνήμη συνδέονται επίσης με τον ψευδάργυρο και μια ανεπάρκεια σε ψευδάργυρο μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργίες σε αυτές τις αισθήσεις και στα σχετικά όργανα.Η λήψη επαρκούς ποσότητας ψευδαργύρου κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και από μικρά παιδιά αποτελεί πραγματικό πρόβλημα, ειδικά μεταξύ αυτών που δεν έχουν τη δυνατότητα για μια σωστή ποικίλη δίαιτα. Η εγκεφαλική ανάπτυξη εμποδίζεται από ανεπάρκεια ψευδαργύρου μέσα στην μήτρα και κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης.

Το σελήνιο βρίσκεται στα φυστίκια, τα οστρακοείδή, τα ψάρια, τα εμπλουτισμένα δημητριακά και είναι απαραίτητο για τη σωστή λειτουργία του θυρεοειδή, τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα αλλά μπορεί να ευεργετήσει και την ανδρική γονιμότητα βελτιώνοντας την κινητικότητα του σπέρματος, ενώ η έλλειψή του συνδέεται με διάφορες αυτοάνοσες παθήσεις.

 Η απαγόρευση καπνίσματος, αλκοόλ αλλά και καφέ είναι εξίσου σημαντικά , όσο σημαντική είναι και η καθημερινή ολιγόλεπτη αλλά ενδυναμωτική για τον οργανισμό άσκηση. Η ηλικία αλλά και διάφοροι ψυχολογικοί παράγοντες όπως το άγχος, η πίεση της δουλειάς αλλά και η κούραση παίζουν εξίσου σηματικό ρόλο στην ικανότητα σύλληψης.

Έχει διαβαστεί 3061 φορές